Stalo se jednomu mému známému, že narazil na podvodníky, a to prosím velmi rafinované. Přišel tak o 9443 korun českých. Nakoupil si totiž zboží přes internet a nikdy mu nebylo dodáno. Jak to vše začalo? Inu, chtěl udělat své ženě radost, a tak se rozhodl, že jí koupí lístek na koncert světoznámé hvězdy Stinga, který se bude konat 16. listopadu 2018 v Praze. Kapacita sálu byla omezena, a tak se dle instrukcí na facebooku přihlásil ke koupi ihned v prvních minutách předprodeje a zakoupil přes webové stránky, které na první pohled vypadaly věrohodně, dva lístky.

Po zakoupení mu na mail přišla od prodejce zpráva, že mu lístky budou zaslány týden před koncertem. Peníze za koupi lístků však byly z účtu strženy ihned a lístky nikdy nedorazily. A tak se na mne celý zoufalý obrátil o pomoc. Já zjistil, že daná společnost má sídlo ve Švýcarsku, tedy mimo EU, a v tomto případě není možné si stěžovat prostřednictvím českých úřadů. Dále jsem ani já nic víc nezjistil. Firma nemá na sebe kontakt a v telefonu s americkým předčíslím je nahrán automat. Z očekávaného radostného zážitku tak zbylo mému kamarádovi trpké poučení, že není radno nakupovat na místech, která nejsou osvědčená či renomovaná. Pro nákupy přes internet to platí dvojnásob.

Proto mé doporučení pro nakupování nejen přes internet zní: Buďte bdělí, raději si vše v klidu předem promyslete a ověřte si věrohodnost zdroje, u kterého nakupujete. Zajíc v pytli vám bude k ničemu.

 

Translate»