I stalo se, že si pan Šimon coby důchodce udělal radost a zakoupil si přes internet televizi. TV se však  nelíbila,  a tak se ji rozhodl vrátit. Oslovil tedy dopravce, který pro televizi přijel k jeho domu, televizi převzal a vystavil panu Šimonovi doklad o převzetí.

Co se však nestalo, prodejce vrácené zboží odmítl, protože bylo fyzicky poškozené (patrně nějakými otřesy během přepravy). Dopravce tak televizi přivezl zpět, vyložil ji z auta a drze položil panu Šimonovi před dům, že ji vrací a nic víc neví. A že spěchá!

Pan Šimon zůstal stát jako opařený. Nezbylo mu, než těžkou televizi odnést domů. Doma zjistil, že je na zadní straně celá prasknutá. Rozhodl se napsat prodejci reklamaci. Prodejce mu odpověděl, že lituje, ale zboží bylo porušené a on tedy nemůže akceptovat vrácení.

Jak v této věci postupovat?

Je nutné se obrátit na přepravce. Kdyby ten se snažil jakkoli bránit např. tím, že zboží nebylo řádně zabaleno, neuspěje. Pokud zboží dopravce přijme a nepoučí prokazatelně odesílatele o riziku přepravy špatně zabalené zásilky, nese za ni odpovědnost. Pan Šimon proto napsal v mém zastoupení důrazný dopis dopravci a dopravce, jak už to bývá, uznal své pochybení a zaplatil plnou cenu televize.

Nakonec platí opět staré známé: buďte bdělí a důrazní.  A pro dopravce platí známé přísloví: práce kvapná, málo platná.

 

 

Translate»