Známe to všichni, zimní sezóna je pro mnohé sezónou plesovou. Především dámy by se rády na plesech ukázaly ve věcech nových a nikoli loňských. Oznámení „kamarádky“, že vám ty loňské šaty a boty „zase“ velmi sluší, se nemusí jevit zrovna za upřímné. Prostě, nová róba je potřebná a basta.

Podobně jsou na tom muži, kterým nezbude než vyhovět výtkám svých žen, aby si koupili konečně nové boty, aby přestali vedle krásně oděné partnerky vypadat jako „chudí příbuzní“. Co si budeme povídat, taková koupě není žádná levná záležitost. O to více může radost z koupě pokazit vada, která by se na zakoupených věcech projevila. Ve své praxi jsem se setkal s případem, kdy paní Alena reklamovala plesové boty na podpatku s tím, že jí na špičce hned po prvním plese popraskaly. Kupovala je v renomovaném obchodě s očekáváním kvality. Abych to zkrátil, obchod se po dlouhých třiceti dnech vyjádřil, že reklamaci neuznává, jelikož boty byly nošeny v rozporu s podmínkami k užití. Při koupi totiž prodejce vložil paní Aleně do krabice s botami leták s podmínkami k užití, kde bylo uvedeno, že tyto boty neslouží k venkovnímu užití. Vada byla údajně způsobena vlhkem a nepřiměřenou chůzí po sněhu.

Co v takovém případě dělat?

Celý článek najdete ZDE (pdf / jpg)
Zdroj: Frenštátský zpravodaj – 3/2019, str.5

Translate»