Náš právní řád zná několik možností, jak doručit adresné psaní. V některých případech musí být dokument, např. soudní rozhodnutí, doručeno do vlastních rukou. Jindy stačí tzv. vhození do schránky, ale někdy dokonce stačí, když se dané rozhodnutí vyvěsí na úřední desce správního orgánu. Co z toho vyplývá?

Není dobré podcenit důsledky zanedbání pravidelné kontroly úřední desky. Především ve stavebním řízení dochází ke zveřejnění zahájení stavebního řízení s velkým počtem úředníků tak, že úřad prostě jeho zahájení oznámí jen na úřední desce a vám osobně žádné oznámení poštou nedoručí.

Může se jednat např. o stavbu autobusové zastávky, kde je ve stavebním řízení počítáno s více než 30 účastníky řízení. Sice se vás může stavba zastávky přímo dotýkat již tím, že se plánuje přímo pod vašimi okny, ale o její stavbě se nedozvíte, její stavbu pak nemůžete namítat, či k ní platně vyjádřit nesouhlas, prostě proto, že jste se včas nepodívali na úřední desku úřadu a zmařili jste lhůtu k vyjádření. Nakonec se začne pod vašimi okny stavět nová zastávka, a to bude teprve překvapení.

Proto, když se budete procházet po městě a koukat do výloh, velmi užitečná může být právě ta výloha obsahující úřední desku úřadu. Pro čtenáře ze světa internetu lze doporučit elektronickou úřední desku úřadu, kterou má každý úřad na svých internetových stránkách.

Půjdete-li někdy kolem úřední desky, koukněte na její obsah. Jak praví stará římská zásada: VIGILANTIBUS IURA SCRIPTA SUNT – PRÁVO PATŘÍ BDĚLÝM, NECHŤ KAŽDÝ STŘEŽÍ SVÁ PRÁVA.

Potřebujete poradit?
Neváhejte nás kontaktovat.

JUDr. Tomáš Panáček
www.iadvokacie.cz 

Translate»