Pan Dřímal navštívil kamenný obchod nabízející kvalitní matrace. V obchodě si vybral jednu matraci a ihned zaplatil předem 100 % ceny. Matrace měla být dodána k vyzvednutí do tří dnů. Na druhý den mu jeho babička sdělila radostnou zprávu, že má pro něj k narozeninám tu kvalitní matraci, kterou si tak přál.
Pan Dřímal se proto rozhodl, že koupi matrace v obchodě zruší. Zavolal do obchodu, že o matraci již nemá zájem a požaduje vrácení kupní ceny. V obchodě mu však k jeho překvapení sdělili, že již nelze peníze vrátit a že matrace je pro něj připravená k vyzvednutí.
Ano, pokud totiž došlo ke koupi zboží přímo obchodě a nikoli např. přes internet, neplatí zde právo spotřebitele odstoupit od smlouvy bez udání důvodu ve 14 dnech od převzetí zboží. Kupní smlouva byla řádně uzavřena v prostorách obvyklých k podnikání a je závazná. Nicméně, slušný prodejce by mohl panu Dřímalovi vyhovět a koupi matrace stornovat.
To už je ale věcí obchodní etiky, nikoli práva, a na tu se pan Dřímal nemůže spolehnout. Alespoň zjistí, jak proklientsky prodejce přistupuje ke svým zákazníkům.
Na každou situaci se však dá nahlížet pozitivně. Vezměte to takto: průměrná matrace má životnost 5 let. Pan Dřímal si tak zajistil zdravé spaní na 10 let dopředu.
www.iadvokacie.cz
