Období před Vánocemi je pro mnohé spotřebitele zátěží nervů. A věřte nebo ne, vymyslet, jaký dárek koupit, kde a jak se při tomu vyhnout přeplněným obchodním centrům, je především pro muže často disciplína stejně náročná jako … třeba postavit dům. Když už máme nápad, rychlost a jednoduchost nákupů na internetu nás nadchne natolik, že konečně zas zažíváme pocit „pána tvorstva“, jak jsme vše zdárně vymysleli.  Stejně jako pan Tadeáš.

Ten se rozhodl koupit své ženě přes internet spodní prádlo. Nutno ocenit odvážný to čin, kterého se obává i leckterá žena. Podprsenku velikosti 70 D a krajkové kalhotky stihl online zakoupit s předstihem, pečlivě zabalil do vánočního papíru, a ještě předtím odstranil visačku s cenovkou, aby manželku neuvedl do rozpaků, na kolik že si jí cení. K velkému údivu pana Tadeáše se však smyslného nadšení po rozbalení dárku tak úplně nedočkal.

Po vyzkoušení spodního prádla manželka zcela nečekaně zjistila, že spodní část má malou a vrchní zase velkou. Manžel se zkrátka netrefil do velikosti, ale budiž mu k dobru, že svou ženu vidí v „lepších velikostech“ nežli naopak. A tak zboží zabalil zpět do krabice a odeslal řádně prodejci s dopisem obsahujícím odstoupení od smlouvy ve lhůtě 14 dnů od doručení. Další překvapení však na sebe nenechalo dlouho čekat.

Prodejce odstoupení neuznal.  Údajně z důvodu poškození zboží odstraněním visačky s cenou. Jak v takovém případě postupovat?

Na mou radu pan Tadeáš trval důrazně na odstoupení a prodejce po obdržení druhého dopisu ustoupil a kupní cenu vrátil. Pan Tadeáš vrácené peníze předal manželce, aby si vybrala dárek dodatečně sama. Inu, snaha byla. Naštěstí z dané situace pan Tadeáš vyvázl bez větších finančních a rodinných komplikací. Manželka si koupila správnou velikost (70 B) a měla nakonec radost. Jaká je však rada na závěr? Nenechte se při vrácení zboží odbýt a buďte důslední. A při nákupech oděvů pro svou manželku dobře ověřte velkost, abyste nebyli překvapeni. ????

Tomáš Panáček

Translate»